top of page
ליאון קלינגהופר
ליאון קלינגהופר
1916-1985
נשוי
Estado civil
מרילין קלינגהופר
Nombre
2
Hijos
ליסה, אילסה
Nombre(s)

ליאון קלינגהופר

ליאון קלינגהופר, איש עסקים בן 69, שבילה בשייט עם רעייתו האהובה מרילין, לרגל חגיגות יום הנישואים ה-36 שלהם, יחד עם קבוצת חברים שבילו יחד בחוף ג'רזי – וכינו את עצמם 'אנשי החוף'. ליאון, שעבר שני אירועי שבץ מוחי, היה מרותק לכיסא גלגלים.

קלינגהופר ליאון (גיל: 69), חלל פעולת איבה באוניית הנוסעים 'אקילה לאורו', 1985

קלינגהופר גדל ברחוב סאפוק בשכונת לואר איסט סייד בניו יורק. בין חבריו הקרובים היה ג'ק קירבי, שגדל באותה שכונה והיה לדמות מרכזית בהיסטוריה של ספרי הקומיקס.


קלינגהופר נישא למרילין (וינדווהר), בתו של חייט, בספטמבר 1949. לזוג נולדו שתי בנות. קלינגהופר עבר שני אירועי שבץ מוחי מאוחר יותר בחייו, שהותירו אותו מרותק לכיסא גלגלים.

בבגרותו עבד קלינגהופר בחנות לחומרי בניין של משפחתו. בשנת 1942 הצטרף לחיל האוויר האמריקני והוכשר כנווט. הוא טס למשימות צבאיות במפציצי B-24 עם יחידת ההפגזה 93 בשמי אירופה של מלחמת העולם השנייה.


לאחר שחרורו מהשירות הצבאי בינואר 1944, השתלטו קלינגהופר ואחיו אלברט, על החנות המשפחתית והחלו להמציא מכשירי חשמל. כמה שנים לאחר מכן הקימו שני האחים את תאגיד 'רוטו-ברויל' האמריקני. הפריט הייחודי שלהם היה תנו לצליית בשר (Roto-Broil 400), מכשיר מטבח נפוץ בשנות החמישים.

bottom of page